ללא קטגוריה

מיסבים- מהו תפקידם ואיזה סוגים קיימים?

מיסבים ומהו תפקידם וחשיבותם למכונות שלכם- זיו מערכות

מיסב הוא החלק המכני שמניע את העולם

מרביתנו אינם מודעים לתפקיד החשוב שממלא מיסב מאחר והוא נמצא בצללים, אלמנט מכאני אשר הינו בעל חשיבות מכרעת בכל מערכות מכאניות ברמה שיש כאלה שמכנים אותו “הלחם והחמאה” של עולם התעשייה. מדובר למעשה בחלקים שתפקידם לסייע לסיבוב של אובייקטים, באמצעות תמיכה במוט או בציר שמסובב את חלקי הפנים במכונה. אנחנו יכולים למצוא מיסבים במכוניות, במטוסים, במכונות חשמליות ולמעשה אפילו במוצרי צריכה חשמליים שנמצאים בשימוש בבית של כל אחד מאתנו. 

מהו באמת התפקיד של חלקים אלה?

למיסב לא מעט תפקידים חשובים בפעילותן של מכונות ובהם: הקטנת חיכוך , בקטנת שחיקה מתנועה של החלקים השונים הנמצאים במכונה, העברת עומסים, שמירה והתמודדות עם קורוזיה, עמידות בפני טמפרטורות גבוהות. מיסבים מונעים משני חלקים ומקטינים את החיכוך ביניהם, באמצעות כך הם למעשה מסייעים בהפחתת אנרגיה. ניתן לסכם את התפקיד שלהם בארבעה פונקציות מרכזיות ובהן: העברת אנרגיה, הפחתת עומסים, הקטנת חיכוך והנחיית חלקים הנמצאים בתנועה כדוגמת גלגלים או צירים.

סוגי מיסבים

מיסב כדורי

נודע גם בשם מיסב גלילה וייתכן ומדובר בסוג הנפוץ ביותר, המורכב משורה של כדורים (מכאן מכונים סוגים אלה מסבים כדוריים) אשר כלואים בין שני חלקי מתכת (אחד קבוע ואחד נע). מיסב זה מספק חיכוך נמוך במהלך עבודתו ויש לו יכולת נשיאת מטען נמוכה יחסית.

מיסב לחץ

מיועד בעיקר לנשיאת עומסי דחיפה במסגרת פעילות המבוצעת במהירות גבוהה.

מסב גלילה

תפקידו להקטין את החיכוך המתקיים בין טבעות המיסב באמצעות גלילה. ניתן למצוא אותו בארבעה סוגים והם: מסב גלילה קוני, מסב גלילה כדורי, מסב גלילה גלילי.

מיסב גלילה

מקטין את החיכוך בין טבעות המיסב על ידי החלפת חיכוך החלקה בחיכוך גלילה. בנוסף לטבעות ולגופי הגלילה, המיסב יכול לכלול מכלאה שמטרתה היא שמירת מרחק קבוע בין גופי הגלילה. ארבעה סוגי גופי גלילה נפוצים הם: כדורים, גלילים, קונוסים וחביות. 

מיסב קוני

סוג זה כולל למעשה גלילים קונים הנתמכים על ידי צלע בגב הקונוס, הוא עמיד לעומס רב במהירויות בינוניות.

מיסבים לינאריים

סוג זה של מיסבים נועד לתת מענה תחת עומסים כבדים והם בעלי אורך חיים ארוך מהרגיל בשעה שהם מספקים מענה בתנועות קוויות של אלמנטים מכאניים. הם משלבים יתרונות של מניעת התחלקות או הידבקות של חלקים, כמו כן הם מייצרים חיכוך נמוך.

מיסבי החלקה

מאפשרים תמיכה בגופים נעים אחרים, כך שהם מובילים תנועה חלקה בחיכוך קטן בתנועה קווית, תנועה סיבובית או תנועה צירית. נהוג לשמן את מגע המתכת בין שני החלקים כל שהוא שתתאפשר תנועה חלקה ללא רעידות.

כך תשמרו על אורך החיים של המיסבים שלכם

במסגרת עבודתם עלולים המיסבים לצבור לכלוך ואבק אשר יפגעו ביכולת שלהם לייצר תנועה חלקה, לכן מומלץ לבצע גירוז מסבים אשר יסייע לשמור על איכות המיסב לאורך זמן. חברת זיו מערכות מוכרת ומשווקת מערכות גירוז ושימון אוטומטי של מיסבים לתעשייה ולתעבורה.

היועצים שלנו ישמחו להמליץ לכם על פתרון התחזוקה המתאים ביותר עבור הצרכים שלכם. מוזמנים ליצור קשר או להתקשר לטלפון 04-8731122
 ו
נשמח מאוד לעמוד לרשותכם.

Back to list