ללא קטגוריה

צנרת הידראולית

צנרת הידראולית - זיו מערכות גירוז ושימון

כל מה שרציתם לדעת על צנרת הידראולית

חשיבותה של הצנרת בשמירה על תקינותן של מערכות גירוז

 

מהי צנרת הידראולית?

תפקידה של צנרת הידראולית הוא להעביר נוזלים בין חלק אחד לאחר בתוך מכונות, שלושת הנוזלים שעוברים באמצעות המערכת הם: דלק, שמן סינתטי ונוזלים בעלי הרכב גבוה של מים. כדי שהמערכת תוכל לתפקד ולבצע את עבודתה צינורות גמישים צריכים להיות מסוגלים להתכופף סביב לפינות, באמצעות גמישותם ואורך צינור הם למעשה מאפשרים העברת נוזלים לכל חלק נדרש גם לאורך מרחקים גבוהים או שטחים קטנים וקשים להגעה. המערכת ההידראולית פועלת ומבצעת את עבודתה באמצעות שילוב של שסתומים, בוכנה, מסננים, פילטרים, מחלפי חום שתפקידם לשמר את תנועת והלחץ ההידראולי של הנוזל המועבר ולמנוע זרימה חוזרת של הנוזל.

יתרונות השימוש בצנרת הידראולית

ישנם מספר יתרונות בעת שימוש בצינורות איכותיים בתעשייה ובכל מכונה שבה נדרשת העברת נוזלים כדי לתפעל אותה, צנרת הידראולית מייצרת מומנט פיתול בעל מהירות נמוכה אשר מאפשר לנהל מהירות ותנועה בדיוק מקסימלי. צינור הידראולי אחד יכול לספק כוח למספר רכיבים או חלקים במכונה באותו זמן, חשוב מכך הוא מסוגל לתפקד בטיחות במקומות שבהם יש סכנת התלקחות. צנרת הידראולית מורכבת מארבעה חלקים בסיסיים ובהם – צינור פנימי שנושא את הנוזלים ומצופה על ידי חיווט של ברזל או טקסטיל אשר מצופה בשכבה חיצונית נוספת שנועדה לשמור מפני פגעי מזג אויר, שפשופים או כימיקלים ולבסוף אביזר פלדה שנועד לחבר בין הצינור ובין חלקי המכונה האחרים.

 

בטיחותה של צנרת הידראולית

מאחר והמערכת ההידראולית מעבירה נוזלים בלחץ גבוה וטמפרטורה גבוהה, צינורות הידראוליים חייבים לעבור בדיקות תקינות המערכת לשם הימנעות מפגיעות של חום, אנרגיה, פיצוץ וסכנת הימחצות של המערכת. אורך החיים של הצנרת ההידראולית מוגבל ויכול להתקצר בשל גורמים שונים כגון סדקים, בלאי, נזילות או שינויים בלחץ ההידראולי. לכן ישנה חשיבות רבה לעמידה בתקנים ולבחירה של חלקים איכותיים אך רצוי לבצע תחזוקה כדי להימנע מסכות אלה ולדאוג לבדיקה של הפילטרים, החלפת שמנים ותקינות של איכות החלקים והצנרת.

 

חשיבות המערכת ההידראולית במערכות גירוז

למערכות אלה חשיבות רבה בעיקר בשמירה על תקינות של מערכות גירוז ושימון אוטומטיות בפרט, שכן אלו הפכו בשנים האחרונות לחלקים עיקריים בכל ציוד מכני, קטן או גדול, שבו נדרשת רמה מדויקת של גירוז וסיכוך על מנת לשמור על פעילות תקינה של הציוד. חברת זיו מערכות המובילה בישראל מתמחה במשך עשרות שנים בטיפול, תיקון ותחזוקה של צינורות הידראוליים וביצוע תחזוקה שוטפת שמספקת לכם ראש שקט ומסירה חשש מתקלות אפשריות העלולות להיגרם בעת הפעלת ציוד מכני. תחזוקה נכונה ועמידה בתקנים מהווה למעשה הגנה פסיבית המבטיחה להפחית את הסכנה לפגיעה בתקינות הצנרת ההידראולית ויכולה לשמור על אורך החיים של הציוד שלכם. 

חברת זיו מערכות גירוז ושימון מומחית בטיפול, תיקון ותחזוקה שוטפת של מערכות גירוז הידראוליות וכן מערכות שימון אוטומטיות. צריכים עזרה או יעוץ בכל נושא הקשור למערכות הידראוליות? צרו איתנו קשר ונשמח לעמוד לרשותכם. ניתן גם להתקשר לטלפון שמספרו 04-8731122 והמומחים שלנו יעזרו לכם ויענו לכם על כל שאלה.

Back to list