ללא קטגוריה

לובריציה- מהי ומה חשיבותה בתעשיה

לובריקציה

מהי לובריקציה  גירוז אוטומטי וחשיבותה במערכות סובב בתעשייה, מחצבים וחקלאות

כל בעל מפעל עם פסי ייצור מעוניינים לשמור על המכונות והכלים ההנדסיים שלו כשירים ככל שניתן, כאשר המחיר של השבתה כתוצאה מחוסר גריז או שמן של כל מכונה יכולה להגיע לכדי מאות אלפי שקלים .

 כשמוסיפים לנזק הכספי גם את העלות הנלווית של פגיעה במוניטין המפעל, עיכובים מול לקוחות, וכמובן המון זמן ואנרגיה שנדרשים למען טיפול בעיכוב הבלתי צפוי – מקבלים צורך דרמטי ומהיר בטיפול מניעתי לאותה השבתה, טיפול שמכונה בשפה המקצועית לובריקציה למכלולים המסתובבים. 

מערכת סיכה  היא תהליך סיכוך בו באמצעות מגרזות אוטומטיות או מגרזות מכניות ידניות מוזרק גריז ו/או שמן  לתוך מערכות סובבות במכונה – גלגלי שיניים, מייסבים או נקודות לחץ אחרות, והכל כדי להקל ולהפחית את העומס השחיקה שהמכונה חווה.

תהליך מערכות סיכה– תחזוקה שחוסכת הוצאות

תהליך מערכת הסיכה  מאפשר לאחר סקירה מוקדמת ורציפה לעלות מבעוד מועד על בלאי טבעי שמתחיל להתפתח בחלקים הקריטיים של המכונה, כאשר גלגלי שיניים, בוכנות ומייסבים מתחילות להתחמם ולהישחק כתוצאה מחוסר סיכה . אותה מערכת אוטומטית מאפשרת למנוע נזק מצטבר שפוגע במכונה בטווחים קצרים  ולעתים אף מצריך רכישה ייחודית של חלקי חילוף יקרים הדורשים  ייבוא מיוחד מחו”ל  – ייבוא יקר הן מבחינת עלותו הישירה, והן מבחינת עלותו העקיפה שמתבטאת בהקפאת פעילות חלקית או מלאה. 

במסגרת מערכת גירוז או שימון אוטומטי מתבצעת התאמה של מוצרי סיכה לרכיב הרלוונטי במכונה שיקל ויאריך חיים במכונה, וימנע את ההשבתה או שבר שכאמור יקר מאוד. 

מנגד, אף שתהליך סיכוך אוטומטי  הוא מבורך כשלעצמו, חשוב לשים לב שנעשה שימוש במוצרי סיכה נכונים למכונה. 

המשמעות הכלכלית של סיכוך אוטומטי

פרט לעצירת השבתה של פס הייצור באמצעות שימוש במגרזות אוטומטיות או משמנות המבצעות תהליך סיכוך להפחתת חיכוך, להזרקת מוצרי סיכה יש השלכה כלכלית עמוקה יותר שמתבטאת בטווח הארוך.

זאת מכיוון שמכונה שזוכה לטיפול מסור של לובריקציה באמצעות מגרזות וחומרי סיכה יכולות להאריך את אורך חייהן, ובכך לצד שמירה על תהליך ייצור רציף ותקין, המפעל נהנה גם מאחוז פחת ובלאי נמוך יותר ועלויות נמוכות של החזקת חלקי חילוף, שמתורגם באופן ישיר להגדלת רווחים. 

 

חומרי סיכה – תשמרו את זה למקצועניים

בנוסף, חשוב להבהיר שכשמדובר בהפעלת מערכות וחומרי סיכה, מומלץ ורצוי לפנות לחברה מקצועית בעלת ניסיון רב שנתי, זאת מכיוון שכפי שציינו טרם לכן, הבחירה במשמנות או מגרזות מכניות ידניות או אוטומטיות עלולה לעלות ביוקר כאשר אלו אינן מותאמות למערכות ו/או הכלים שמתכוונים להשתמש, לכן, כדי לוודא שתהליך הלובריקציה מתבצע על הצד הטוב ביותר ומאפשר למפעל להנות מכל מה שתהליך תחזוקה וצמצום בלאי שכזה יודע להציע – פנייה לאנשי מקצוע בשוק  היא הצעד הנכון.  

 

חברת זיו מערכות בע”מ מכפר ביאליק  – כל פתרונות השימון והגירוז במקום אחד

זיו מערכות בע”מ מכפר ביאליק  מחזיקה במגוון רחב של פתרונות שימון כלים תעשייתיים, ושביכולתם להגביר את עמידות הכלים ולהאריך את חייהם לאורך זמן. זאת בנוסף כמובן למניעת השבתות בפסי הייצור וצמצום אובדן ימי עבודה למינימום האפשרי. 

כחלק ממנעד הכלים והפתרונות שזיו מערכות בע”מ מכפר ביאליק  מציעה, ניתן למצוא החל ממערכות סיכוך ידניות ומגרזות מכניות פשוטות, ועד כדי מגרזות אוטומטיות שפועלות באמצעות שמנים ייעודיים לכלים בגדלים  שונים. 

הפתרונות של זיו מערכות בע”מ מכפר ביאליק  נוגעים לכל המכשור הכבד בתעשייה – החל מכלי תעבורה, תעשיות מכל הסוגים ומפעלי מזון בפרט, ולמעשה כל מכונה כבדה המצריכה תחזוקה שוטפת בכלל.  

בעל מפעל? מנהל פס ייצור? צור עמנו קשר

אילו גם המפעל או פס הייצור שלך זקוק לתחזוקה שוטפת והפחתת הבלאי הטבעי של הפעילות הרציפה, אנחנו בזיו מערכות בע”מ מכפר ביאליק  נשמח לעמוד לרשותכם ולפעול למען טיפולים מונעים שיעזרו להגדלת תפוקת הייצור, הקטנת הפחת והבלאי הרציף, וכל זאת באמצעות מקסום והארכת חיי המערכות הסובבות המכניות  הקיימות. 

אנחנו מזמינים אותך ליצור עמנו קשר בהקדם כדי שנוכל לייעץ, לתכנן, להקים ולתחזק את כל מערכות הסיכה  גם במפעל שלך, כפי שאנו עושים בעשרות מפעלים בארץ. 

 

Back to list