ללא קטגוריה

מערכת הידראולית

כל מה שרציתם לדעת על מערכת הידראולית – מאפיינים ויתרונות

מהי המערכת ההידראולית?

במונחים פשוטים, ניתן לומר כי המערכת ההידראולית מייצרת תנועה חוזרת באמצעות שימוש בלחץ נוזלי לרוב שמן או מים. מערכות אלה נודעות ביעילותן, בחסכון וביכולת ההסתגלות שלהן. כיום נעשה שימוש במערכות אלה במגוון נרחב של יישומים בתעשייה ובהן בנייה,  כריתה, ייצור ורובוטיקה. ניתן למצוא מערכות הידראוליות גם במוצרים ובשירותים בהם אנו נעזרים בכל יום כמעט כדוגמת משאבות דלק בהן המערכת ההידראולית מזרימה את הדלק ממיכל האחסון למכונית שלכם, כסאות במשרד אשר אותן ניתן לכוונן לגובה הרצוי באמצעות שימוש בהידראוליקה, מדיחי כלים שעושים שימוש בלחץ מים כדי להסיר את הלכלוך מן הכלים. הידראוליקה היא מערכת שמייצרת אנרגיה על ידי דחיסת נוזלים בצינור, באנרגיה זו ניתן לעשות שימוש לנסיעה, עצירה, בלימה, הרמה או הורדה וכד’. המערכת מבוססת על המצאתו של הפיזיקאי פסקל שבחן במהלך חייו מדידות לחץ שונות ופיתח את המשאבות ההידראוליות ואת המנוף ההידראולי. 

 

כיצד פועלת המערכת ההידראולית?

הבסיס שניצב במערכת הידראולית קובע כי הפעלת כוח על נוזל תוביל להגברה שלו. מערכת הידראולית הינה מערכת סגורה של צינורות לחץ אשר מכילים נוזל כלשהו, בצד אחד ישנה בוכנה אשר דוחסת את הנוזל ובצד השני ישנם גלגלים שתפקידם להסתובב ובאמצעות כך לייצר תנועה בתהליכים מכניים שונים. במידה ותתבצע דחיסה של הנוזל הוא יוביל לסיבוב הגלגלים בעוצמה גבוהה וכך יאפשר לנו להניע לשם הדוגמא כלים מכנים הנדסיים בהם עושים שימוש בסקטור החקלאי. המערכת עושה שימוש בחוקי שווי המשקל, חוקי התנע וחוקים פיזיקליים כדי לייצר את התוצאה המבוקשת ולספק לנו אנרגיה.

 

מערכות הידראוליות ופנאומטיות

מערכות הידראוליות דומות למערכות פנאומטיות מבחינת התפקוד, שתי המערכות עושות שימוש בלחץ נוזלי כאשר בהידראולי נעשה שימוש בנוזלים מלבד גזים בשונה בפנאומטית. מערכת הידראולית יכולה להפיק לחץ גבוה יותר: עד ל 1000 PSI וזאת לעומת 100 PSI במערכת פנאומטית. לחץ זה מושג בשל הדחיסות של הנוזל אשר מונע איבוד של אנרגיה במהלך ההעברה. 

 

יתרונותיה של מערכת הידראוליות

מערכות הידראוליות הינן יעילות כמשדרות כוח ממגוון סיבות. ראשית מבחינת השימוש במערכות אלה קל ופשוט להפעיל, לעצור, להאיץ או להפחית את הכוח הדרוש ובכך לשלוט בצורה מדויקת בכוח הדרוש לנו. במערכת הידראולית אין ציוד כבד, גלגלת, ממסר או מנופים ולכן הן מתאימות לשימושים שונים גם במגוון רחב של משקלים וגדלים פיזיים. מערכות הידראוליות הן פשוטות, בטוחות וחסכוניות מאחר והן עושות שימוש בפחות חלקים בהשוואה לכל מערכת חשמלית או מכנית אחרת. מאחר והן אינן מייצרות ניצוצות הן בטוחות לשימוש כדוגמא במפעלים כימיים, מכרות, סקטור חקלאי ותעשייתי. רוצים לגלות עוד על היתרונות של מערכות הידראוליות? בחברת זיו מערכות, החברה המובילה בישראל בשיווק והתקנה של מערכות הידראוליות ישמחו לספק לכם את הייעוץ המתאים. 

 

Back to list